- [성경본문] 사도행전8:4-17 개역개정
-
4. 그 흩어진 사람들이 두루 다니며 복음의 말씀을 전할새
5. 빌립이 사마리아 성에 내려가 그리스도를 백성에게 전파하니
6. 무리가 빌립의 말도 듣고 행하는 표적도 보고 한마음으로 그가 하는 말을 따르더라
7. 많은 사람에게 붙었던 더러운 귀신들이 크게 소리를 지르며 나가고 또 많은 중풍병자와 못 걷는 사람이 나으니
8. 그 성에 큰 기쁨이 있더라
9. 그 성에 시몬이라 하는 사람이 전부터 있어 마술을 행하여 사마리아 백성을 놀라게 하며 자칭 큰 자라 하니
10. 낮은 사람부터 높은 사람까지 다 따르며 이르되 이 사람은 크다 일컫는 하나님의 능력이라 하더라
11. 오랫동안 그 마술에 놀랐으므로 그들이 따르더니
12. 빌립이 하나님 나라와 및 예수 그리스도의 이름에 관하여 전도함을 그들이 믿고 남녀가 다 세례를 받으니
13. 시몬도 믿고 세례를 받은 후에 전심으로 빌립을 따라다니며 그 나타나는 표적과 큰 능력을 보고 놀라니라
14. 예루살렘에 있는 사도들이 사마리아도 하나님의 말씀을 받았다 함을 듣고 베드로와 요한을 보내매
15. 그들이 내려가서 그들을 위하여 성령 받기를 기도하니
16. 이는 아직 한 사람에게도 성령 내리신 일이 없고 오직 주 예수의 이름으로 세례만 받을 뿐이더라
17. 이에 두 사도가 그들에게 안수하매 성령을 받는지라
제공: 대한성서공회
.행8:4-17 “성령을 받았습니까?” 2021년 8월 1일
스데반의 순교는 복음이 세계적으로 확산되는 데 있어서 하나의 기폭제가 되었습니다. 예루살렘에 큰 박해가 있게 되면서 사도들을 제외한 모든 제자들이 핍박을 피하여 전 세계로 흩어지게 되었습니다. 신실한 믿음의 형제들이 다 유대와 사마리아 모든 땅으로 흩어졌습니다.
사단의 입장에서는 쾌재를 부르며 기뻐했을 수도 있지만, 주님의 입장에서는 주님의 복음을 확산시키는 계기를 마련한 것입니다. 왜냐하면 하나님의 약속은 이루어져야하기 때문입니다. 말하자면 사도행전 1장 18절의 말씀을 성취하는 일에 있어서 빈틈이 있을 수 없습니다.
그러므로 우리에게 환란이나 박해는 우리의 믿음이 진짜인지 시험하는 시금석입니다. 어떤 사람들은 신앙을 굳게 잡는 계기가 되고, 어떤 사람들에게는 믿음을 저버리는 수도 있습니다. 가짜와 진짜가 갈라지는 것입니다.
그러면 박해로 흩어진 사람들은 무엇을 했습니까?
숨어서 재미나게 오지게 지냈습니까? 숨바꼭질 하며 “나 잡아봐라“했나요?
흩어진 사람들은 두려워서 숨은 것이 아니라 두루 다니며 공개적으로 복음을 전했습니다. 참으로 놀라운 것입니다.
♣4-5절> “4그 흩어진 사람들이 두루 다니며 복음의 말씀을 전할새 5빌립이 사마리아 성에 내려가 그리스도를 백성에게 전파하니”
박해의 분위기 속에서도 빌립이 사마리아 성에 내려가 그리스도를 백성들에게 전했습니다. 이제는 복음이 예루살렘과 온 유대 지역을 벗어나서 사마리아 지역에까지 이른 것입니다. 복음이 약속대로 확산해 가는 것입니다.
이렇게 복음을 전파함으로 사마리아 성에서는 무슨 일이 일어났습니까?
♣6-8절> “6무리가 빌립의 말도 듣고 행하는 표적도 보고 한마음으로 그가 하는 말을 따르더라 7많은 사람에게 붙었던 더러운 귀신들이 크게 소리를 지르며 나가고 또 많은 중풍병자와 못 걷는 사람이 나으니 8그 성에 큰 기쁨이 있더라”
빌립이 전한 복음의 내용은 무엇입니까?
♣12절>“빌립이 하나님 나라와 및 예수 그리스도의 이름에 관하여 전도~”
하나님의 나라와 예수 그리스도의 이름에 관한 전도입니다. 예수 그리스도께서 십자가에서 못 박혀 죽으시고 그 흘리신 피로 말미암아 우리를 구속하시고 그 영원한 하나님의 나라에 들어가는 것을 말합니다.
복음은 생명의 뿌리를 심는 것과 같습니다. 복음의 뿌리가 심겨진 곳에는 반드시 그 뿌리에서 자라난 복음의 열매를 맺게 됩니다.
● 사마리아에 있는 사람들도 “하나님의 말씀을 받았다”는 소식이 예루살렘 교회에까지 들려왔습니다.
그래서 예루살렘에 있는 사도들은 베드로와 요한을 사마리아에 보내기로 했습니다. 이것은 몇 가지가 이유가 있었습니다.
➀ 빌립의 전도내용 대한 확인과 그 열매를 다지기 위한 것입니다.
➁ 복음은 어떠한 장애물도 넘을 수 있다는 것을 입증하는 것입니다.
사도들의 대표가 유대인들이 경멸하는 이방인 사마리아 인에 대한 편견의 벽을 허물고 이방인과 유대인이 예수 그리스도 안에서 하나로 통일되는 일이 일어난 것입니다. 예루살렘과 사마리아 사이를 갈라놓았던 중간의 막힌 담이 무너지게 시작했습니다.
십자가 복음을 전함으로 예수 그리스도의 십자가 사건이 이 두 사이를 붙이는 역할을 한 것입니다. 저 우리나라 북녘에도 복음으로 통일되어야 합니다. 38선의 장애물도 넘을 수 있는 것은 복음뿐입니다.
우리 교회의 성도 사이의 간격도 이어주는 것은 십자가 복음입니다.
하나가 된다고 다 좋은 것은 아닙니다. “무엇으로 하나가 되느냐가 중요”합니다. 그리하여 각 종교 간의 연합(예: WCC, 세계 단일정부 등)으로 하나가 아니라, “십자가의 진리로 하나”가 되시기를 축복합니다.
베드로와 요한이 사마리아를 방문하여 한 일이 무엇입니까?
♣16-17절>“16이는 아직 한 사람에게도 성령 내리신 일이 없고 오직 주 예수의 이름으로 세례만 받을 뿐이더라 17이에 두 사도가 그들에게 안수하매성령을 받는지라”
성령받기를 기도하여 두 사도가 그들에게 안수하매 성령을 받았습니다. 그리하여 예루살렘에서 출발한 복음은 사마리아까지 성령으로 하나 되었습니다.
우리가 성령을 받기 위해서는 대표적인 몇 가지를 소개해 드립니다.
➀ 본문에서와 같이 기도하며 안수할 때 부어집니다(행8:17).
➁ 오순절 때처럼 여럿이 모여 기도할 때(행2;14)입니다.
기도할 때 하나님께선 가장 좋은 것을 주신다고 약속하셨습니다(눅11:13).
바로 성령입니다.
➂ 예배드리며 말씀을 듣는 가운데 임하게 됩니다(행10:44).
가이사랴 고넬료 이방인의 집에서 설교를 듣는 중에 성령이 임하였습니다.
베드로와 요한을 통하여 이들에게 성령을 주신 이유가 무엇입니까?
유대인들과 이방인들의 모두의 머리는 예수 그리스도이심을 선포하는 것입니다. 우리는 성령으로 세례를 받아“한 성령을 받은 교회의 지체가 된 것”입니다.
● 그렇다면 성령 받은 자의 모습은 무엇일까요?
성령을 받음으로 믿음이 주어집니다. 성령으로 기록된 예수님의 말씀을 육신(계명)으로 듣는 것이 아니라 영(약속을 이루심)으로 듣게 됩니다,
요6:63> “살리는 것은 영이니 육은 무익하니라 내가 너희에게 이른 말은 영이요 생명이라”
① “보지 않고 믿는 믿음”이 있습니다.
표적인 “십자가를 경험”하는 믿음입니다. 성령을 받아서 그리스도의 영이 임하니 그리스도의 십자가로 이루신 세계가 보입니다. 그래서 성령 충만을 받은 자의 모습은 예수 그리스도의 십자가의 증인이 됩니다.
이 믿음의 특징은 무엇일까요? 십자가 앞에서 자기를 부인하는 모습으로 나타납니다. 다른 사람들을 섬기는 모습으로 나타납니다.
② 다른 한 부류는 “기적을 보고 믿는 믿음”이 있습니다.
육신의 눈으로 보고 느끼고 육신의 소욕을 따르는 믿음입니다, 이것을 도와주는 자가 광명의 천사로 가장하여 나타난 거짓 영, 바로 악령입니다.
거짓 영을 받은 사람들의 특징은 예수 그리스도의 십자가의 공로에는 전혀 관심이 없습니다. 오직 자신의 영달과 육신적 출세와 거짓 능력을 뽐내어 다른 사람들을 종으로 만드는 마귀 권세를 부립니다. 이들은 다른 사람들을 섬기지 않습니다, 이러한 자는 오직 자신과 기적에만 관심이 있는 것입니다.
★빌립이 전한 복음을 듣고 빌립을 쫒는 모습은 누구보아도 예수를 믿는 모습처럼 보입니다. 빌립은 예수의 이름을 소개하고 증거 했기 때문입니다.
그러나 이들은 성령 받음 없이 기적을 체험한 것입니다(7절).
성령을 받아야 “기적이 표적”으로 이동됩니다. 기적을 표적으로 보지 못하면 아직 성령이 임하지 않는 상태입니다. 성령은 기적 너머의 주님의 능력인 십자가를 꼭 보게 만들기 때문입니다. 성령은 예수님께서 십자가로 이루어 내신 것을 자기 백성에게 계시로 알아먹게 만듭니다.
표적에 도달하지 않으면 그것이 죄입니다, 십자가에 미치지 못하거나 빗겨가는 것을 죄
(하마르티아)라고 합니다.
요6:26> “예수께서 대답하여 이르시되 내가 진실로 진실로 너희에게 이르노니 너희가 나를 찾는 것은 표적을 본 까닭이 아니요 떡을 먹고 배부른 까닭이로다”
고전1:17> 세례를 주려함이 아니라 복음을 전하려함이라—그리스도의 십자가
표적인 십자가가 구원의 능력입니다. 그래야 생명을 얻고 하나님의 나라 백성이 되는 것입니다.
많은 사람들이 왜 기적에만 머물러 있을까요? 그것은 육신이 그것을 좋아합니다.
빌립의 전도로 사마리아 성에 있는 백성들이 기적을 체험했는데 놀랍게도 “성령을 아직 못 받았다”고 되어 있습니다. 말하자면, 기적에 머물러 있고 성령이 이끄시는 표적인 십자가에 이르지 못한 것입니다.
그러니 성령을 받지 전까지는 이런 사람들은 자기가 주인 노릇을 하기 마련입니다. 자기가 성령의 능력을 받아서 큰 자가 되고자 하는 것입니다. 주변에 이런 사람들이 있으면 성령을 구하여 악령이 떠나도록 해야 합니다.
● 특이한 사항은 여기에 마술사 시몬을 등장시키는 이유가 있습니다.
본문에서 왜 “시몬 이야기”를 갑자기 끼워 넣듯이 이 부분에 등장 시키는지 그 이유가 무엇일까요? 이것은 대단히 중요한 문제입니다.
♣9-11절> “9그 성에 시몬이라 하는 사람이 전부터 있어 마술을 행하여 사마리아 백성을 놀라게 하며 자칭 큰 자라 하니 10낮은 사람부터 높은 사람까지 다 따르며 이르되 이 사람은 크다 일컫는 하나님의 능력이라 하더라 11오랫동안 그 마술에 놀랐으므로 그들이 따르더니“
사마리아 성에 시몬이라는 사람이 등장하는데 마술을 행하는 자입니다. 그 사람은 마술을 행하여 사마리아 백성을 놀라게 하는 자칭 큰 자라고 기록되어 있습니다. 사마리아 성에서 가장 높임을 받으며 살아가는 자입니다.
이러한 마술과 점술은 사람의 눈을 속이거나 귀신의 힘을 빌려 어떤 기적을 가져오는 것으로써 성경에서는 일찍부터 금하였던 것입니다
신18:10-14> “10그의 아들이나 딸을 불 가운데로 지나게 하는 자나 점쟁이나 길흉을 말하는 자나 요술하는 자나 무당이나 11진언자나 신접자나 박수나 초혼자를 너희 가운데에 용납하지 말라 12이런 일을 행하는 모든 자를 여호와께서 가증히 여기시나니 이런 가증한 일로 말미암아 네 하나님 여호와께서 그들을 네 앞에서 쫓아내시느니라
13너는 네 하나님 여호와 앞에서 완전하라 14네가 쫓아낼 이 민족들은 길흉을 말하는 자나 점쟁이의 말을 듣거니와 네게는 네 하나님 여호와께서 이런 일을 용납하지 아니하시느니라“
오늘날 현대판 시몬이 얼마나 많습니까?
신 내림을 받은 무당(여자)과 박수(남자)들이 귀신의 힘을 이용하여 자신의 능력을 “하나님의 능력이라고 과시”하고 있는 것 아닙니까?
“내가 큰 자다. 내가 하나님과 같은 자다. 신이 보낸 대리자다.”
이 시몬은 자기의 마술능력과 빌립에게 있는 성령의 능력을 얻어서 더 큰 능력으로, 예수 믿는 것으로 큰 덕 좀 보자는 것입니다. 더 폼나게 더 보람차게 사람들의 시선을 받고 더 출세하여 행복하게 살아가는 것이 그의 목적이었던 겁니다.
오늘날에도 정치인이나 사업가나 심지어 목회자까지도 신접하려합니다. 머리 들이밀고 능력 받는다고 하면서 말입니다. 시몬을 쫒는 자들입니다. 이들은 강퍅하게 됩니다. 악신이 임하면 잠시 짜릿함이 옵니다. 육신으로 느낍니다. 그러나 자기의 생명을 사단과 바꾸고 있다는 사실을 꼭 명심하십시오.
성령 받지 않는 자들은 영을 따르지 않고 육신의 악한 영을 따릅니다.
“그들의 열매로 그들을 알리라”고 하지 않습니까?
마7:20-23>“20이러므로 그들의 열매로 그들을 알리라 ~ 22그 날에 많은 사람이 나더러 이르되 주여 주여 우리가 주의 이름으로 선지자 노릇 하며 주의 이름으로 귀신을 쫓아 내며 주의 이름으로 많은 권능을 행하지 아니하였나이까 하리니 23그 때에 내가 그들에게 밝히 말하되 내가 너희를 도무지 알지 못하니 불법을 행하는 자들아 내게서 떠나가라 하리라“
한때 한국 교회에 “능력의 종, 불의 종, 신유의 종”이라면서 온갖 주인 노릇을 다하였던 거짓 목회자들이 얼마나 많았습니까? 그들의 끝이 다 좋지 않았다는 것은 다 아는 사실 아닙니까? 요즘도 그런 곳이 있다고 합니다.
그런데 성경에서 증언하는 성령 받은 자는 어떤 모습입니까?
예수 그리스도를 주와 그리스도라도 고백하고 낮은 겸손의 모습을 보이는 것입니다. 자신의 정과 욕심을 십자가에 날마다 못 박는 모습이 성령 받은 자요 성령을 체험한 자입니다. 섬기는 자로 나타난 자들입니다. 교회에서 성령으로 하나 되기를 힘쓰는 자들이 아니겠습니까?
여러분은 성령을 받으셨습니까?
성령을 체험하고 있습니까?
예수 그리스도의 십자가를 경험하고 계십니까?
<소그룹 교제>
1. 성령이 임하여 복음을 증거 하는 곳에는 왜 박해가 있나요?
①환란과 박해를 통해서 주님이 주신 믿음이 확실한지를 확인하기 위하여
②복음의 확산으로 땅 끝까지 그리스도 증인이 되리라는 약속 성취를 위해
2. 박해를 피해서 사마리아에 내려가 전도한 사람은 누구인가요? 빌립 집사
3. 빌립이 전한 복음내용이 무엇입니까? 하나님 나라와 예수 그리스도 이름
4. 예루살렘과 사마리아 간의 막힌 담이 무엇으로 무너졌나요? 십자가 사건
5. 예루살렘 교회에서는 사마리아에 베드로와 요한을 보낸 이유가 뭡니까?
성령을 받게 하기 위하여
①빌립이 전한 복음내용이 바른 것인지 확인하고 열매를 다지기 위하여
②복음에는 유대인과 이방인 및 지역과 시대의 장벽을 넘어 한 성령으로 예수 그리스도의 머리되심을 증언하고 우리는 한 지체임을 알기 위하여
6. 사마리아 성이 빌립의 전도를 받고 기적이 임하였는데 왜 이들에게는 한 사람에게도 성령 내리신 일이 없다고 했나요?
기적을 표적(십자가)으로 보지 못하고, 성령을 따라 받게 되는 주님의 능력인 십자가를 경험하지 못했음
7. 성령이 임한 모습과 악령이 임한 모습의 차이는 무엇입니까? 그리고 어떻게 알 수 있습니까? 악령을 성령으로 착각? 그의 열매로 그들을 알게 됨.
①성령이 임하면 십자가에서 이루신 주님이 우리 자기를 부인하도록 하심
죽음의 원인인 나의 정과 욕심을 못 박는 십자가복음이 생명임을 알게 됨.
②악령이 임하면 다른 불인 신접을 의지하고 내가 더 능력 받아 더 큰 사 람, 으뜸이 되고자 하며 사람들의 시선을 받고 출세하려고 예수를 이용함.
주의 이름으로 선지자 노릇, 귀신 쫒아내며 많은 권능을 행하였을지라도 사실은 악령에 붙들려 불법을 행하는 자들임(마7:23). 오늘날 많이 나타남.
Acts 8:4-17 "Did you receive the Holy Spirit?" August 1, 2021.
Stephen's martyrdom became a catalyst for the spread of the gospel around the world. With the great persecution of Jerusalem, all but the apostles were scattered around the world to avoid persecution. All the brothers of faith were scattered throughout Judea and Samaria.
From the perspective of the devil, he may have been pleased with the joy, but from the perspective of the Lord, he has prepared an opportunity to spread the gospel of the Lord. Because God's promise must come true. In other words, there can be no gaps in achieving the words of Acts 1:18.
Therefore, for us, chaos or persecution is a touchstone that tests whether our faith is real. Some people can be an opportunity to solidify their faith, and for others, they can be abandoned. Fake and real are split.
Then what did the people scattered by persecution do?
Did you hide and have fun? Did you play hide-and-seek and say, "Catch me"?
The scattered people did not hide because they were afraid, but went around and spoke the gospel publicly. What a surprise.
♣Acts 8:4 - 5 Philip, who went down to the castle of Samaria to spread Christ to the people, to spread the word of the gospel.
In the atmosphere of persecution, Philip went down to Samaria Castle and delivered Christ to the people. Now the gospel has gone beyond Jerusalem and all Judea to Samaria. The gospel is spreading as promised.
What happened in Samaria by preaching the gospel like this?
♣Acts 8: 6-8> "They listened to Philip's words and followed him in unison, shouting out all the dirty ghosts that had been stuck to people, and there was a great deal of joy in the castle because there were many paralytic people and people who couldn't walk."
What is the gospel delivered by Billip?
♣Acts 8:12> "Pilip evangelizes about the kingdom of God and the name of Jesus Christ."
It is a mission about the kingdom of God and the name of Jesus Christ. It refers to Jesus Christ being crucified and crucified, imprisoning us with the blood that he shed, and entering the kingdom of eternal God.
The gospel is like planting the roots of life. Where the roots of the gospel are planted, they must bear the fruit of the gospel that grew from them.
● Even the people in Samaria heard "God's Word" in Jerusalem church.
So the apostles in Jerusalem decided to send Peter and John to Samaria. There were several reasons for this.
This is to check the conduction details of Philip and to strengthen his fruit.
The gospel proves that you can overcome any obstacles.
The representative of the apostles broke down the wall of prejudice against the Samaritan, a stranger whom Jews despise, and the alien and Jewish people were unified into one in Jesus Christ. The middle wall that separated Jerusalem and Samaria began to collapse.
By preaching the gospel of the cross, the case of the cross of Jesus Christ served as a bridge between these two. Even in the north of my country, it should be unified into the gospel. The gospel is the only thing that can cross the obstacle to the 38th parallel.
It is the gospel of the cross that connects the gaps between the saints of our church.
It's not all good to be one. "It's important to be one." Thus, we bless you to be "one by the truth of the cross," not one by a union between religions (e.g., WCC, world unitary government, etc.).
What did Peter and John do when they visited Samaria?
♣Acts 8: 16-17> "16 has yet to be baptized by one man, but only by the name of the Lord Jesus, whether two apostles receive the Holy Spirit from them at 17."
In prayer for the Holy Spirit, the two apostles received the Spirit of Ansu Hamae from them. So the gospel from Jerusalem became one as the Holy Spirit as far as far as Samaria.
To receive the Holy Spirit, I would like to introduce some representative things.
As in the text, it is poured out when praying and looking after each other (Acts 8:17)
When a group of people gather and pray (Acts 2;14), as on Pentecost.
When I prayed, God promised me that he would give me the best thing (Luk 11:13). It's the Holy Spirit.
We worship and listen to each other (Acts 10:44).
The Holy Spirit came while listening to the sermon at the house of the Gaysariah Cornelius Stranger.
Why did you give the Holy Spirit to them through Peter and John?
The head of both Jews and Gentiles is to proclaim Jesus Christ. We have been baptized by the Holy Spirit and "become the retardation of a church in the presence of a Holy Spirit.
● So what is the image of the Holy Spirit?
Faith is given by the Holy Spirit. You hear Jesus' words, which are recorded as the Holy Spirit, not by the body, but by the spirit.
"What I say to you is spirit and life, because it is useless to save."
" There is a "faith without seeing."
It's a belief that the target "experience the Cross." When the Spirit of Christ comes by the Holy Spirit, I can see the world made by Christ's cross. So the figure of the one who is filled with the Holy Spirit becomes a witness to Jesus Christ's cross.
What are the characteristics of this belief? Appears in front of the cross denying himself. Appears to serve other people.
The other category is "belief in seeing miracles."
It is a faith that sees, feels, and follows the spirit of the body, a false spirit that has emerged in the guise of the angel of light.
The characteristics of those who receive false spirits are not interested in the service of Jesus Christ's cross at all. Only by showing off his spirituality, physical rise, and false ability, he wields a demon power that makes others servants. They do not serve others, who are only interested in themselves and miracles.
★Anyone can tell that he is following the gospel of Philip, believing in Jesus. Because Philip introduced and proved Jesus' name.
However, they experienced miracles without the Holy Spirit (Acts 8:7).
You must receive the Holy Spirit to move the miracle to the target. If you don't see the miracle as a target, the Holy Spirit isn't here yet. Because the Holy Spirit makes sure to see the cross, the power of the Lord beyond the miracle. The Holy Spirit makes his people understand what Jesus has achieved with the cross as a revelation.
If you don't reach the target, it's a sin, if you don't reach or miss the cross, it's a sin (Hamartia).
"Jesus replied, 'I tell you the truth, and you are looking for me not because I saw a target, but because I was full after eating rice cakes.'
The target cross is the ability to save. That way, you will gain life and become a people of God.
Why do many people stay in miracles? The body likes it.
With Philip's evangelism, the people of Samaria experienced miracles, and surprisingly, "I haven't received the Holy Spirit yet." So to speak, they have not reached the cross, the target of the Holy Spirit.
So until they receive the Holy Spirit, these people are bound to act as masters. He wants to be a great man by receiving the power of the Holy Spirit. If there are people like this around you, you must save the Holy Spirit and let the evil spirit leave.
● What's unusual is why Simon the Magician is here.
What is the reason why the text suddenly embeds the "Simon Story" in this part? This is a very important issue.
♣Acts 8:9-11 A man named Simon in the castle has done magic, surprising the people of Samaria, calling himself a great man, and following everything from the low to the high, but this man is God's ability to say great for 11 years, so they followed him."
Simon appears in the castle of Samaria, who does magic. It is noted that he is a self-proclaimed great man who does magic to surprise the people of Samaria. He is the highest living person in Samaria Castle.
Such magic and fortune telling were forbidden early in the Bible by deceiving one's eyes or by using the power of a ghost to bring a miracle.
Deuteronomy 18:10-14 "Do not allow anyone who passes his son or daughter in the middle of the fire, fortune tellers or a sorcerer, shamans, truthfuls, adherents, applause or first-timers among you, for Jehovah despises them before you."
You are complete before your God Jehovah These nations you will expel will listen to an avenger or fortune teller, and your God Jehovah does not tolerate this."
How many modern simons are there today?
Aren't the God-given shamans and men using the power of ghosts to "show off" their abilities as God'
"I'm the big one. I am the same man as God. It's God's agent."
This Simon is to gain his magic ability and the Holy Spirit's ability in Philip and to show great virtue by believing in Jesus with greater power. His goal was to get more attention and rise more and live happily.
Today, politicians, businessmen, and even pastors are trying to be friendly. He said he was able to push his head. They're after Simon. They're going to be tough.
When the evil god comes, there is a thrill for a momentarily. I feel it with my body. But be sure to keep in mind that you are exchanging your life with a division.
Those who do not receive the Holy Spirit do not follow the spirit, but the evil spirit of the body.
Don't you say, "Let them know by their fruit"?
"So on that day, many men say to me, Lord, in your name, that we have driven out demons in your name, that we have done many things in your name, and that I will tell them that I do not know you, so leave me, those who do not know you."
How many false pastors once served as masters in the Korean church, calling it "a servant of ability, a servant of fire, and a servant of divinity"? Don't you all know that their ends weren't all good? There are still places like that these days.
But what does the Holy Spirit witness in the Bible look like?
He confesses Jesus Christ to the Lord and Christ and shows low humility. He who received the Holy Spirit, who crucified his affection and greed every day, experienced the Holy Spirit. These are the men who appear to serve. Aren't they the ones who strive to become one in the church with the Holy Spirit?
Have you received the Holy Spirit? Are you experiencing the Holy Spirit? Are you experiencing the cross of Jesus Christ?
1. Why is there persecution in places where the Holy Spirit is present to prove the gospel?
To verify that the faith given by the Lord is certain through rebellion and persecution.
To fulfill the promise of becoming a witness to Christ to the end of the earth through the spread of the gospel.
2. Who went down to Samaria to escape persecution? Butler Philip
3. What is the gospel delivered by Billip? The kingdom of God and the name of Jesus Christ.
4. What caused the wall between Jerusalem and Samaria to collapse? the crucifixion
5. Why did the Church of Jerusalem send Peter and John to Samaria?
To receive the Holy Spirit.
To ensure that the gospel contents delivered by the Bill are correct and to strengthen the fruit,
In order to know that the gospel is the head of Jesus Christ with one Holy Spirit, beyond the barriers of Jews, strangers, regions and times, and that we are one.
6. Why did Samaria say that even one person had never been given the Holy Spirit when the castle was miraculous under Philip's guidance?
Never saw a miracle as a target, never experienced a cross, the power of the Lord to follow the Holy Spirit.
7. What is the difference between the appearance of the Holy Spirit and the appearance of the Evil Spirit? And how do you know? Mistaken evil as the Holy Spirit? Knowing them through his fruit.
When the Holy Spirit arrives, the Lord who has been crucified will deny us.
I learned that the gospel of the cross, which is the cause of death, is life.
When evil spirits come, they rely on other Buddhists to become greater men and superior, and they use Jesus to gain the attention of the people and rise.
In the name of the Lord, he may have done many things by chasing out the spirits, but in fact, he who is caught by evil spirits and practices injustice (Matthew 7:23). Appears a lot today.
댓글0개